Gruia Stoica: Discutăm cu instituții financiare din top 5 mondial finanțarea achiziției CFR Marfă. „Vom face plata conform condițiilor stabilite”

Gruia Stoica: Discutăm cu instituții financiare din top 5 mondial finanțarea achiziției CFR Marfă. Vom face plata conform condițiilor stabilite
Publicat: 23/07/2013, 20:25
Actualizat: 31/01/2019, 10:52

Grup Feroviar Român discută cu instituții financiare din top 5 mondial finanțarea tranzacției privind preluarea CFR Marfă și este sigur că va putea face plățile în condițiile stabilite, fiind o companie bancabilă, solidă și fără datorii, a declarat pentru Mediafax proprietarul GFR, Gruia Stoica.

„GFR/Grampet este o societate bancabilă, solidă financiar, fără datorii la stat, un important angajator român și un important contributor la buget, care își menține angajamentul de a plăti suma ofertată în cadrul licitației. Conform calendarului stabilit prin caietul de sarcini, am depus deja garanția de 10 milioane de euro, sumă importantă pentru o piață precum cea din România. Avem discuții în prezent cu instituții financiare din top 5 mondial și avem certitudinea că vom face plata conform condițiilor stabilite”, a afirmat omul de afaceri.

El a adăugat că orice „companie serioasă” face de asemenea anvergură cu credite bancare, în completarea fondurilor proprii.

„Grampet – GFR continuă să se concentreze asupra procesului de privatizare a CFR Marfă, conform condițiilor și graficului convenite cu Ministerul Transporturilor. În această perioadă, atenția noastră se îndreaptă asupra strategiei de integrare a CFR Marfă în GFR/Grampet ulterior semnării contractului, cât și asupra obținerii avizului Consiliului Concurenței pentru tranzacție”, a spus Stoica.

Președintele Traian Băsescu a declarat luni că firma care a câștigat licitația pentru a cumpăra CFR Marfă nu are banii necesari pentru a plăti suma convenită și caută bani „pe la bănci”, el întrebând de unde va mai avea compania bani de investiții pentru modernizarea CFR Marfă.

El a arătat că Grupul Feroviar Român – GFR are propriile credite și trebuie să împrumute „circa 200 de milioane să plătească noua companie”, nefiind prea multe bănci dispuse să finanțeze această sumă.
La rândul său, premierul Victor Ponta a declarat ulterior că din datele de până în prezent nu rezultă nimic în neregulă cu vânzarea CFR Marfă, dar că nu este exclus să fie întocmit un dosar penal la sugestia televizată a președintelui Băsescu pentru câștigătorul licitației, deoarece așa se întâmplă cu cine îl „supără” pe acesta.
„Ne exprimăm în acelați timp speranța că evoluțiile și declarațiile politice să nu afecteze nici procesul de privatizare, nici discuțiile noastre cu finanțatorii. Nu dorim să comentăm alte declarații politice, obiectivul nostru fiind strict comercial, de eficientizare a CFR Marfă și menținere a cât mai multor locuri de muncă și de consolidare a unui grup românesc de anvergură internațională”, a mai spus șeful Grampet.
GFR, parte a grupului Grampet controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acțiuni și asumându-și investiții de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiții de mediu.

Gruia Stoica declara la 19 iunie, pentru MEDIAFAX, că GFR deține suma minimă de 180 milioane euro- prețul de plecare a licitației pentru preluarea CFR Marfă – din surse proprii și bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate și garanție de la Raiffeisen Bank Austria.

„Avem această sumă, nu am fi participat la licitație dacă nu am fi avut-o. Ea este asigurată parte din fonduri proprii, parte cu sprijinul unor finanțări de la bănci. Este o sumă mare, pe care nu orice companie și-o poate permite, dar GFR este o societate privată bancabilă, solidă, fără datorii la stat, profitabilă”, a spus omul de afaceri, la vremea respectivă.

El a menționat că finanțarea bancară are ponderea majoritară și este sindicalizată de mai multe instituții de credit, fără alte detalii.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Su-57 vs F-16: Cum se compară cel mai avansat avion de luptă al Rusiei cu...
Marele actor Costel Constantin a trăit clipe de coșmar înainte să moară. Ultimul apel este...
Cum trăiește, de fapt, acum, Alexandru Tudor. A ales viața monahală, deși nu se poate...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
VIDEO Noi imagini șocante cu răpirea unor femei-soldat israeliene în timpul atacului Hamas din 7...
Gabi Bădălău a ”comis-o” grav cu Urus-ul de 300.000 €! Sechestrat de DIICOT, într-un dosar...
Shannen Doherty, ultima DORINȚĂ înainte de a muri. „Pe mine cancerul m-a făcut să... ”
Prima reacţie a părinţilor tânărului ucis de Vlad Pascu, după ce judecătoarea Ancuţa Popoviciu a...
Cât a ajuns să coste roșiile românești în piețe! Românii, în pragul disperării
Urmărire cu final neașteptat! Un afacerist a intrat cu un Lamborghini într-un stâlp în timp...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Trebuie să scoți mașina din viteză de câte ori oprești la semafor?
Reuters: Vladimir Putin a pus ochii pe o insulă crucială pentru NATO: ,,Scopul lui Putin...
Instrument REVOLUȚIONAR, la un pas de a SCHIMBA LUMEA pentru totdeauna!
Veste SOC pentru Elena Udrea. Judecătorii au luat decizia
Misterioasa femeie din viața lui Miron Cozma. Când a rămas pe drumuri, am luat-o eu
Imagini incendiare cu Babs, fosta iubită a lui Dorian Popa în Dubai. Bruneta de 41...
Bunicul Florentinei, fata ucisă la Sibiu, detalii șocante! "Nu a..."
Tavi Colen, mărturisiri despre trădarea din trupa Talisman. Artistul nu îl poate uita Alin Oprea....
Diana Dumitrescu, diagnosticul crunt primt de la medici. Actrița se confruntă cu dureri groaznice: ”Am...
BANCUL ZILEI. - I-am dat împrumut unui amic 200 de lei, dar văd că nici...
Cea mai mare cameră foto din lume a ajuns la destinație. „Ultima piesă din puzzle”
×